Hoppa till innehåll

Media Manager - Programmatic

Drivs du av att uppnå kvalitativa resultat på uppdrag av dina kunder? Vi söker dig som har en analytisk förmåga och möjlighet att tänka utanför ramarna.

30 maj, 2024

Om AdFin

AdFin specialiserar sig på att hjälpa globala kunder inom den finansiella sektorn med strategisk marknadsföring och digital annonsering på den nordiska marknaden.

Efter snart två händelserika år så jobbar vi idag med flera av finanssektorns största bolag över åtta marknader samt har en fungerande, modern och växande affärsstrategi. Kärnan i vår framgång ligger i vår mångåriga erfarenhet från säljande roller samt viljan att förstå kunden och dennes behov.

Vi är ett entreprenöriellt team på fem personer med tio års erfarenhet av att arbeta med marknadsföring, starta bolag, driva stora affärer i hamn och leda stora säljorganisationer. Vi jobbar hårt tillsammans, respekterar och utmanar varandra, samtidigt som vi har kul.
Adfins senaste samarbeten inkluderar arbete med ledande banker, investeringsfonder och fintech-startups, vilket visar på dess förmåga att anpassa sig och tillhandahålla skräddarsydda marknadsföringsstrategier som adresserar unika utmaningar och möjligheter inom finanssektorn. Genom att utnyttja dataanalys, AI-driven innehållsskapelse och målinriktade digitala kampanjer, hjälper Adfin sina klienter att nå ut till rätt publik med rätt budskap vid rätt tidpunkt.

Rollen som Programmatic Media Manager

Som Programmatic Media Manager ansvarar du för planering, genomförande och utvärdering av AdFins kampanjer. Ditt primära ansvar är att projektleda och optimera kampanjerna löpande för bästa möjliga resultat. I rollen ingår även att utveckla, upprätthålla och vid behov implementera nya processer inom bolagets affärsområden. Rollen agerar rådgivande i alla bolagets kundprojekt och är en nyckelresurs för att sätta bolagets arbetsprocesser i förhållande till kundleverans. Vi söker nu en kandidat som kan hantera följande nyckelområden:


  • Digital Advertising: Utforma, genomföra och utvärdera betalda kampanjer, inklusive programmatisk Display och Native, Meta-annonser, LinkedIn-annonser, Google-annonser och liknande plattformar.

  • Rapportering: Genomföra dataanalys för att mäta, analysera och rapportera kampanjdata samt vidareutveckla befintliga rapportstrukturer inom bland annat Google Looker Studio och Google Analytics.

Kravspecfikation

Du är genuint intresserad av datadriven marknadsföring. Därmed är det viktigt att du är snabb på att anpassa dig efter vad situationen kräver.

Vi söker dig som:


  • Har minst tre års erfarenhet av programmatic primärt inom B2B-marknadsföring

  • Har erfarenhet av Google Looker Studio och Analytics, eller motsvarande

  • Har flytande professionella kunskaper i svenska och engelska

  • Är en doer som tar egna initiativ och vid behov kan driva projekt självständigt

  • Har intresse och förståelse för den finansiella sektorn samt de krav som ställs på korta ledtider och kvalitativa leveranser

Vad vi erbjuder
  • En entreprenöriell miljö med stark laganda och gemensamma projekt

  • Personlig utveckling och utbildning

  • Möjligheten att utöka ditt nätverk inom finanssektorn

  • En verksamhet och en marknad som båda befinner sig i stark tillväxt

  • Friskvårdsbidrag och tjänstepension

Om tjänsten

Anställningstyp: Heltid
Plats: På kontoret i Stockholm, Östermalm
Arbetstider: 8-17
Tillträde: Så snart som möjligt

För mer information kontakta Dawid Jernström på dawid@adfin.se.